Hoog boven de huizen

Er zijn zoveel mooie prentenboeken. Daarom start ik een nieuwe blog om de juweeltjes te bespreken. Onze kinderen zijn inmiddels twintigers, maar altijd als ik een boekwinkel binnenstap loop ik even naar de prentenboeken. Ik heb onze kinderen lang voorgelezen en liep tegen het feit aan dat er minder jongens- dan meidenboeken zijn, daarom begin ik deze blog met een kostelijk boekje over een eenzame hoogwerker 


Hoog boven de huizen 




Alfred ging voortaan niet meer naar huis na zijn werk, er was toch niemand die hem miste.
's avonds speelt hij hoog boven de stad op zijn bugel en niemand in de stad wist waar die mooie muziek vandaan kwam.
Alfred kreeg nooit bezoek.
Totdat Ramona de duizend plus honderd traptreden naar boven nam. 
Alfred redt nog een kat en komt in de krant. 
Op de eerste bladzijde staat een koffiekan met maar 1 kopje. Op de laatste bladzijde staan naast de koffiekan 2 kopjes. 
Prachtige tekeningen zorgen ervoor dat je dit boekje heel langzaam voorleest, er is zoveel om te zien.
En dat het leven op een kraan mooi is bewijst deze torenkraanmachinist . 

Marvin Halleraker
Hoog boven de huizen
Van Goor, Houten
ISBN 9789047509141

Reacties